Jag tar tillbaka det

Det där med att det är roligt att blogga. Jag känner mig lite kluven faktiskt..


I ett förhållande är det viktigt att ha balans. Eller hur, de flesta vet ju vad ett förhållande handlar om? Någonstans är väl ändå grundtanken att man ska GE och TA. Det ska vara ömsesidigt mellan båda parterna och båda ska GE och TA. Detta är vad som då ger ett hållbart resultat. Om man gillar att häva ur sig intetsägande uttryck så kan man ju säga "Det jämnar ut sig i slutet" Och det är precis vad det blir om man har ett förhållande där man ger och tar. Men när jag tänker på dessa intetsägande fraser så tänker jag på Lilla Sportspegeln. Ni vet den här sången som de alltid hade i början och slutet av programmet? Kommer ni ihåg slutet av sången?


"Är början svår blir resten lätt och du blir nummer EEEEEEEETT!"


Och för att koppla tillbaka det hela till det här med förhållanden. Vårat lilla förhållande, kära läsare, vem är det som ger och tar? Är det en bra balans? Jag skulle faktiskt inte vilja påstå det. Jag GER er massa saker. Vem gav er nära inblickar på stökiga rum? Vem väckte nostalgin med barnkalas och bilder på tårtor? Vem gav er en snabbkurs i stress? Vem gav er humor på hög nivå från tjuvlyssnat.se? Vem gav er kreativa recept? Jag bara undrar...


Listan skulle kunna göras lång. Jag öppnade upp för er och välkomnade er till min värld. Jag tog hand om er, när ingen annan ville ha er så stod jag där med öppna armar och tog emot er. När ni avvisades med grymma ord så fanns jag där och gav er kraft och mod.


Nu tycker jag att det är dags för er att GE mig något.

Typ en kommentar.


Kommentarer
Postat av: Filippa

here you go sistaaah! men du borde verkligen byta till devote ;)

2008-12-06 @ 18:16:09
URL: http://filippah.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0